اهداف
هدف کلی
اهمیت سوخت در زندگی انسان
اهداف رفتاری
الف - شناختی :
- دانش آموزان اهمیت سوختها را در حمل و نقل درک کنند.
- دانش آموزان اهمیت سوختها را در گرم کردن خانه و مدرسه و ...بدانند.
- دانش آموزان اهمیت سوختها را در پخت و پز بفهمند.
- دانش آموزان اهمیت سوختها را در زندگی روزمره ی خود دریابند.
- دانش آموزان بدانند راههای صرفه جویی در مصرف سوختها را بدانند.
- پیشنهادهایی برای حفظ سوخت ارایه دهند.
- با انرژی خورشید و فواید و کاربردهای آن آشنا شوند.
- سوختهای زمان حال و قدیم را با هم مقایسه کنند.
- انرژی خورشیدی را با سوختها مقایسه کنند.
- دانش آموز وسایلی راکه از سوخت استفاده می کنند و وسایلی را که از سوخت استفاده نمی کنند، در دو طبقه ی مختلف قرار دهد.
ب- عاطفی(نگرشی):
- دانش آموزان نسبت به صرفه جویی در مصرف سوختها علاقه نشان بدهند.
- داوطلبانه در مصرف سوخت صرفه جویی کند.
- به دیگران درباره ی مصرف سوخت هشداردهند.
- با علاقه نسبت به کشیده تابلو جهت هدر ندادن سوخت اقدام نماید.
- به استفاده از انرژی خورشیدی ، متمایل شود.
- قدر نعمتهای خداوند را بداند.
- به جای وسیله ی نقلیه ی سوختی به پیاده روی یا دوچرخه سواری بپردازد.
- از وسایل نقلیه ی عمومی به جای وسیله ی نقلیه ی شخصی استفاده کنند.
ج- مهارتی:
- به پیاده روی و دوچرخه سواری بپردازد.
- وسیله ای طراحی می کند که از انرژی خورشیدیاستفاده می کند.
- در گزارش نویسی مهارت پیداکرده است .
- از وسایل کم مصرف استفاده می کند.
رویکرد
تلفیقی(هنر ، هدیه های آسمان ، قرآن ، تعلیمات اجتماعی )
الگوی تدریس
مشارکتی
روش های تدریس
توضیحی، پرسش و پاسخ ، و حل مساله
رسانه ی آموزشی
معلم ،دانش آموزان و صدای آنها.
وسایل آموزشی
کتاب ، مقوا ، کارتهای کوچک، چسب مایع، ماژیک، گیره و طناب ، وسایل نقاشی ( مدادرنگی ، آبرنگ و...) ، power point طراحی شده ، کامپیوتر (لپ تاپ) ، پروژکشن و پرده ، تصاویر طراحی شده.
سلام و احوالپرسی
2دقیقه
با لبخند و پر نشاط وبا حالتی صمیمی وارد کلاس شده وحال واحوال شاگردان را جویا می شویم :
سلام بچه ها ، چطورین خوبین ، با نگاه کردن به دانش آموزان حضور و غیاب می کنیم و می پرسیم کسی غایب نیست ، همه آماده ی شروع درس هستید .
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0